Ga naar de inhoud
Zoek
Sluit dit zoekvak.

Wat is SEA?

Social Media analyse - Online Marketeer on Demand - Social media strategie - SEA - Vacatures | 2xCeed Marketeers on Demand

Search Engine Advertisement

De afkorting SEA staat voor Search Engine Advertising. Ook letterlijk vertaald: zoekmachine adverteren. Hiermee wordt bedoeld dat er tegen betaling geadverteerd wordt binnen zoekmachines. Ten eerste leggen we meer uit over SEO en SEA. Ten tweede gaan we in op zoekmachines. En ten derde kijken we naar de mogelijkheden. Tot slot komen de kosten aan bod. Uiteraard komen we graag langs om specifiek naar jouw mogelijkheden te kijken.

Direct klanten op de je website of webshop met relevante advertenties in de zoekmachine.

SEO en SEA

Het verschil met SEO, Search Engine Optimization, is dat je bij SEA betaalt. En wel voor het tonen van jouw website boven en onder de Google resultaten. Vaak wordt Search Engine Advertising onterecht Search Engine Marketing, SEM, genoemd. Echter SEM is een combinatie van zoekmachine adverteren en zoekmachine optimalisatie. Ook belangrijk om te weten is dat SEO en SEA wel invloed hebben op elkaar. Tegelijkertijd SEO en SEA oppakken is aan te raden. Bovendien kan het kostenverlagend werken.

Waar adverteer je met SEA?

Binnen zoekmachines zoals Google, Yahoo en Bing zijn plekken gereserveerd voor advertenties. Deze advertentieruimten vind je, afhankelijk van het platform, aan de boven en onderkant van de zoekmachine. Er kunnen verschillende vormen van advertenties worden gebruikt. Zoals tekstadvertenties, beeldadvertenties en zelfs videoadvertenties. In Nederland wordt in de verschillende zoekmachines vooral met tekstadvertenties geadverteerd. Google maakt daarbij gebruik van een eigen advertentiesysteem: Google Ads.
Videomarketing - User Experience - SEA - Videofeed - Wie zijn we - Marketing trainingen | 2xCeed Marketeers on Demand

Hoe werkt SEA?

De basis is het vinden van de juiste zoektermen. Bekend als keywords, zoekwoorden of trefwoorden. Daarmee bedoelt men hetzelfde. Er wordt via een advertentiesysteem, ook wel veilingsysteem genoemd, op een advertentie geboden die relevant is voor de gebruiker. Hierbij wordt niet alleen naar de zoektermen gekeken. Men kijkt ook naar de kwaliteit van de advertentie. Het is belangrijk om de advertenties op de juiste manier te optimaliseren. Zo voorkom je onnodige kosten of clicks. Bij SEA wordt namelijk afgerekend op basis van CPC, Cost Per Click, wat ook wel PPC, Pay Per Click, genoemd wordt. Dit maakt dat je betaalt als men klikt op de advertentie.

Conversie optimalisatie

Dat wil nog niet zeggen dat er ook een conversie plaats vindt. Te denken valt aan conversies in de vorm van contact opnemen, informatie aanvragen en een nieuwsbrief inschrijving. Maar ook een daadwerkelijke aankoop of opdracht voor dienstverlening kan een conversie zijn. Aangezien de waarde per conversie verschilt is het belangrijk om goed te meten of het de moeite waard is.

Stappenplan

Om geen onnodige kosten te maken voeren we vooraf een zoekwoorden-analyse uit. Hierbij worden de zoekwoorden diepgaand geanalyseerd. Vervolgens wordt bepaald welke zoekwoorden voor jouw advertentie het beste kunnen scoren. Hierbij voorkom je dat je investeert in aanwezigheid terwijl de advertentie niet relevant is voor de ontvanger van de boodschap.

SEA strategie

Wil je starten met adverteren in zoekmachines of je huidige activiteiten optimaliseren? Daar kan 2xCeed je bij helpen. 2xCeed heeft de beschikking over Google gecertificeerde professionals die op dit gebied zeer uitgebreide kennis hebben. Of het nu gaat om het inrichten en starten met SEA. Of het analyseren en optimaliseren van lopende SEA trajecten. Wij kunnen je op alle vlakken verder helpen.

Kosten SEA

De kosten van een campagne zijn van diverse factoren afhankelijk. Stel dat je een webshop hebt met veel producten. En je wilt op veel verschillende zoekwoorden gevonden worden. Dan heb je meer budget nodig dan een website die met bijvoorbeeld 1 dienst wil adverteren. Daarnaast is het ook nog mogelijk om re-marketing, display & RLSA, of Google Shopping toe te voegen. Dit is bepalend voor het vaststellen van het budget. Wil jij de kosten berekenen? Bereken hier jouw Google Adwords kosten!

SEA traject

Daarnaast willen wij graag met je mee blijven kijken. Allereerst hoe lopen de campagnes. Daarna wat het bereik is van de advertenties. Vervolgens hoeveel bezoekers dat heeft opgeleverd en wat zijn dan uiteindelijk de kosten per lead of sale. Uiteraard koppelen wij dit op frequente basis terug. Door middel van heldere rapportages en analyses die we met je doornemen om te kijken of alles nog loopt zoals je dat wilt. Door deze gestructureerde werkwijze zitten we dicht op de materie. Zo behalen we maximaal rendement uit SEA campagnes.

SEA testen

Wil jij kennis maken met Search Engine Advertising? Wij hebben starterspakketten samengesteld om op een eenvoudige wijze kennis te maken met adverteren in Google. Wil je meer weten? Hier kun je onze starterspakketten vinden. Uiteraard is maatwerk ook mogelijk. Tenslotte gaat het om het beste resultaat. Samengevat, als je SEA goed inzet dan is het een lucratieve investering.

Meer informatie?

Kortom, wil je meer informatie over de mogelijkheden? Bel ons dan direct op 085 – 483 11 11 of vul het contactformulier in.

Selman Akgöz | 2xCeed Marketeers on Demand
Contact opnemen

Benieuwd naar de mogelijkheden, heb je een vraag of wil je een afspraak maken? Neem dan gerust contact met ons op.