Anticyclisch budgetteren

Anticyclisch budgetteren

Investeren in de feestdagen

Kerst is een mooie tijd van het jaar. Tijd om terug te kijken naar het afgelopen jaar, gezellig met familie rond de kerstboom. Samen eten spelletjes doen en genieten van elkaar.

Voor de meeste ondernemers is het ook een moment om bij te komen van alle extra drukte die deze tijd van het jaar met zich meebrengt. Als je de juiste manier hebt gevonden om in beeld te komen bij jouw klanten dan kan het zomaar zijn dat je in één week tijd een enorme ‘boost’ ziet in de omzetcijfers. Misschien maak je zelfs het hele jaar wel goed in deze laatste weken van het jaar.

Anticyclisch budgetteren | 2xCeed Online Marketing

“Misschien maak je zelfs het hele jaar wel goed in deze laatste weken van het jaar.”

Waar gaat het marketingbudget heen?

Dit is zeker de ervaring van onze klanten. Direct na de zomer beginnen we met de planning voor de laatste maanden. AdWords campagnes inrichten, ReMarketing campagnes opzetten, banners maken, hele nieuwe webshops bouwen (al raden we ten zeerste aan hier al voor de zomer mee te starten) en natuurlijk het optimaliseren van de content op basis van keywordonderzoek.

Anticyclisch budgetteren

Als voormalig Gouden Gids-er ben ik ‘opgegroeid’ met de term anticyclisch budgetteren. Investeren als het minder goed gaat en minder investeren als het goed gaat. Dit voelt tegenstrijdig. Toch blijkt dat ondernemers die deze werkwijze hanteren betere resultaten scoren.

Wil je hier meer over weten en het nieuwe jaar goed starten met een gedegen marketingplan? Weten waar en wat je gaat investeren in 2017? Laten we samen vrijblijvend koffie drinken en kijken waar jouw kansen liggen? Dan zorgen we er samen voor dat Kerst 2017 (nog) beter wordt dan Kerst 2016.

Spread the word

Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter