Facebook bedrijfspagina succesvol inzetten
Facebook gaat posts van bedrijven beperken in de tijdlijn van haar gebruikers. Dat maakt het lastiger voor bedrijven om de doelgroep te bereiken en te laten reageren op posts van een Facebook bedrijfspagina. We worden volop gebeld door bedrijven die zich afvragen wat dit voor hen gaat betekenen.
Facebook is bedoeld om mensen dichter bij elkaar te brengen en relaties op te bouwen. Een van de manieren waarop Facebook dit doet is door mensen relevante berichten te tonen facebook-vrienden op de tijdlijn. De komende maanden zullen er updates worden uitgevoerd in de rangschikking van deze berichten. Zo krijgen gebruikers meer mogelijkheden om te communiceren met vrienden. Facebook heeft dit zelf bekend gemaakt op 18 januari 2018.
Welke updates Facebook?
We gebruiken o.a. statistieken om te hoeveel mensen reageren op, opmerkingen plaatsen of berichten delen om in te schatten of een Facebook campagne succesvol wordt ingezet.
Door de updates geeft Facebook prioriteit aan berichten die conversaties en relevante interacties tussen gebruikers veroorzaakt. Om dit efficiënter te kunnen doen zal Facebook gaan bepalen/voorspellen met welke berichten je mogelijk contact wilt opnemen met vrienden. Deze berichten zullen hoger worden weergeven op de Facebook tijdlijn. Je kunt hier denken aan berichten die een discussie in de comments en berichten aanjaagt. Een bericht dat je wellicht wilt delen en waar je op reageert. Dit kan van alles zijn – een bericht van een Facebook-vriend die advies zoekt, een vriend die om reviews voor een reis vraagt of een nieuwsartikel of video die veel discussie oproept. Er zijn veel verschillende voorbeelden te bedenken. Je weet er zelf vermoedelijk ook wel een paar.
Facebook geeft ook prioriteit aan berichten van vrienden over openbare inhoud, zolang het maar relevantie heeft.