Ga naar de inhoud
Search
Close this search box.

Influencer Marketing:
vergroot je merkbekendheid!

17 oktober 2016
Whiteboard animatie -Gratis website check - Bedrijfsfilm laten maken - Marketeer on Demand | 2xCeed Marketeers on Demand

Influencer Marketing richt zich echter op het beïnvloeden van invloedrijke personen op het web.

In mijn eerdere blogs heb ik het al gehad over videomarketing, de kracht van online reviews en mond-tot-mondreclame. Daarom neem ik je in dit blog mee in de wereld van Influencer Marketing. Er wordt de laatste tijd enorm veel over geschreven en steeds meer bedrijven ontdekken de kracht ervan.

Maar wat is Influencer Marketing nou eigenlijk?

Digital Marketing wordt vaak op een traditionele manier ingezet. Vanuit de online communicatiekanalen richt men zich op het direct benaderen van de doelgroep. Influencer Marketing richt zich echter op het beïnvloeden van invloedrijke personen op het web. Deze personen staan in contact met jouw doelgroep. Denk hierbij aan bloggers, vloggers en actieve social mediagebruikers. Ook wel influentials of influencers genoemd.

Waarom Influencer Marketing?

Het inzetten van influentials kan je als bedrijf helpen om een specifieke doelgroep op een effectieve manier te bereiken. Een groot voordeel van het inzetten van influentials de geloofwaardigheid die ze hebben. Influencers worden veelal gezien als een kennisleider op een specialistisch gebied met een groot bereik en relevantie. Volgers van een Influencer interesseren zich in het leven van de Influencer. Daarmee ook in de producten en onderwerpen waar zij het over hebben. Wanneer jouw product, dienst of merk ter sprake komt krijg je enorm veel exposure. Zo bereik je een groot deel van jouw doelgroep.

Voorbereiding is key

Voordat je begint met het inzetten van Influencer marketing is het belangrijk om van tevoren goed research te doen. Veel bedrijven zijn inmiddels enthousiast aan de slag gegaan zonder een gedegen vooronderzoek te doen. Afhankelijk van wat je wilt bereiken is er een verschillende aanpak nodig. Het is van belang om helder te hebben op welke doelgroep je je wilt richten en welke boodschap je wilt overbrengen. Op basis hiervan moet je een keuze maken voor het kanaal dat je wilt gaan inzetten.  Nog belangrijker is welke influencer jouw boodschap het beste kan overbrengen. Want influencers hebben vaak een bepaalde voorkeur voor kanalen die ze graag gebruiken.

Tot slot

Influencer Marketing maakt het mogelijk om met een kleine groep influencers een groot deel van jouw doelgroep te bereiken. Ook is het zeer geschikt voor branding. De voorbereiding en uitvoering is essentieel en maakt het verschil tussen een mislukte en geslaagde campagne. Wij van 2xCeed helpen jou graag met het in kaart brengen van de mogelijkheden. Zo kunnen we het optimale rendement uit jouw campagne halen.

Spread the word