Meta descriptions van
160 naar 300 tekens!
Het is misschien al niet helemaal vreemd meer, maar Google heeft met de nieuwe update de meta descriptions van 160 naar 300 tekens uitgebreid. Maar is er stress om gelijk alles aan te passen? Of kan je geleidelijk aan de nieuwe meta descriptions invoeren? Hier lees je er alles over!
Wat is/doet de meta description eigenlijk?
Voor het geval dat je het even niet meer weet: de meta description is een tekst-snippet die je in de (zoek)resultaten ziet zoals in Google of Bing. Deze omschrijving zie je in de zoekresultaten verschijnen en hebben als doel om een klik uit te lokken en dus een bezoeker op je website te krijgen die wellicht ook koopt, contact opneemt, een offerte aanvraagt of wat voor doel jouw website dan ook mag hebben.Waarom een langere meta description?
Ondanks dat Google blijft zeggen dat de meta description geen invloed heeft op de Google rankings hebben ze toch de meta description verlengd. Het doel is nog steeds om de (be)zoeker direct antwoord op de (zoek)vraag te geven. Daarvoor heeft Google deze beschrijving oa. uitgebreider gemaakt. Met een uitgebreidere meta omschrijving is het gemakkelijker om de (be)zoeker meer antwoord op de zoekvraag te geven en dus relevanter te zijn.
“Jij bent uiteindelijk degene die het verschil kan maken.”