Het komt dus voor vanuit een aantal cruciale punten:
- Zoekverkeer schuift meer en meer naar mobiel.
- De consument leeft tegenwoordig bijna in zijn mobiel. Gaming, zoeken, kopen, sociale netwerken; alles verschuift die kant op.
- Google wil de meest optimale beleving en resultaten op mobiel.
Wat verandert er?
Google laat deze aangescherpte regel vooral effect hebben op het mobiele zoekverkeer. Dat wil dus zeggen dat je na deze doorvoering waarschijnlijk een verandering gaat zien in je positie op mobiel zoekverkeer. En juist vanwege de verschuiving die hierboven genoemd wordt kan je dit behoorlijk gaan merken als je de zaken niet op orde hebt.
En nu?
Mocht je nog niet over een mobiele variant van je website beschikken dan adviseren wij je uiteraard om dat (snel) te wijzigen. Er zijn veel verschillende manieren om dit voor elkaar te krijgen, zo heeft Google zelf ook een aantal handige tools om zaken te controleren en kunnen ze je ook voorzien van wat advies.
Hulp of advies?
Wil je weten of jouw website mobiel vriendelijk is, of heb je vragen hoe je dit moet gaan aanpakken? Of heb je wel een mobiel vriendelijke website maar heb je laad- of snelheidsproblemen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op via 020 – 757 0800 wij helpen je graag verder!