Panelonderzoek​

Panelonderzoek

Een onafhankelijk gebruikersonderzoek laten uitvoeren voor de website? Vooral een heel goed idee, vinden wij. Omdat het altijd goed bruikbare ideeën en tips oplevert. En het laat duidelijk zien waar gebruikers eenvoudig de weg kunnen vinden. Maar ook waar men vastloopt. Vaak heel simpele kleine aanpassingen komen naar voren. Wel met een groot effect. Daarom doen we het!

Hoe werkt het?

Feedback vragen aan gebruikers van een website en altijd een goed idee. Omdat zowel positieve als negatieve bevindingen altijd handvatten geven om de website nog beter te maken. Daarom werkt 2xCeed met onafhankelijke panels. Die panels worden samengesteld op basis van de doelgroep. Er zijn verschillende manieren om feedback te vragen. Eén daarvan is panelonderzoek. Dit is een onderzoek voor inzicht. Toch wordt het nog niet heel veel ingezet. Terwijl het zo veel kan brengen. Uiteraard is dat altijd het doel. Tenslotte wil je resultaat. Bij voorkeur snel en efficiënt. Eerst leggen we de stappen uit. Hieronder laten we de 4 stappen zien.

Laat een onafhankelijk panel jouw website beoordelen op gebruik & design!

Stappenplan panelonderzoek

Stap 1: Doelstellingen panelonderzoek

  • Wat verwachten we van het panelonderzoek?
  • Wat gaan we met de uitkomsten doen?
  • Hoe gaan we de uitkomsten integreren voor optimalisatie?

Stap 2: Panelonderzoek voorbereiden

  • Opdrachten uitwerken
  • Kandidaten selecteren
  • Meetbare doelen opstellen

Stap 3: Panelonderzoek uitvoeren

  • Onderzoek laten uitvoeren door minimaal 10 respondenten
  • Op basis van een gerichte opdracht de website laten gebruiken
  • Gedrag volgen en observeren
  • Opvallendheden vastleggen
  • WVTTK (wat verder ter tafel komt)

Stap 4: Uitwerken onderzoek

  • Bevindingen verzamelen
  • Analyse uitkomsten
  • Acties in kaart brengen
  • Implementatie uitkomsten onderzoek

Uitkomst panelonderzoek

Onze klanten zijn aangenaam verrast over de uitkomsten van de onderzoeken. Daarom raden we het aan. Omdat de mening van de gebruiker telt. Vervolgens zien we vaak dat er zaken boven tafel komen waar men volledig overheen heeft gekeken. Want wat voor de één prettig is, ervaart de ander als minder prettig. Sterker nog, als irritant. Terwijl dat het laatste is wat je wilt bereiken. De kracht is dan om tot een oplossing te komen. En dan zo dat beiden partijen geholpen zijn. Uiteindelijk is iedereen beter af.

Samenvattend, sta open voor de mening van jouw doelgroep. Dan is er veel te winnen.

Implementatie website

De uitkomst van het onderzoek nemen we serieus. Relevant is het altijd. Tenslotte is het de mening van jouw doelgroep. Door gefaseerd de oplossingen te implementeren houd je de controle. Meten en bijsturen is essentieel. Wij begeleiden onze klanten in dit proces. Als je iets aanpast dan is het belangrijk om te kijken wat dit doet met de conversie van de website. Zo ga je stap voor stap de bevindingen analyseren. Daarna vertalen we de bevindingen naar een oplossing. Aan de hand van voorbeelden laten we je graag persoonlijk zien hoe we ook jou kunnen helpen.

Wat kost een panelonderzoek?

Een panelonderzoek is voor nieuwe klanten van 2xCeed tijdelijk kosteloos. Hoe dan ook geeft het inzicht. Ook zijn er altijd ‘Quick Wins’ te vinden. Daardoor zie je ook snel resultaat. Tenslotte geeft het een duidelijk beeld van de gebruiksvriendelijkheid van een website. Wil je hier meer informatie over of gebruik maken van ons aanbod? Maak dan nu vrijblijvend een afspraak of bel met onze specialisten.

1. Doelgroep

Een goede afspiegeling van de doelgroep.

2. Gebruikersgemak

Hoe ervaart een gebruiker de website?

3. Positief en negatief

Beiden zijn leerzaam en geven handvatten.

Meer weten over panelonderzoek?

Onze onafhankelijke panelleden geven inzicht. Benieuwd hoe wij dit oppakken voor onze klanten?

Neem dan contact met ons op via info@2xceed.nl of via 085 – 483 11 11. Ook via onderstaand formulier kun je contact opnemen of een vraag stellen. Wij beantwoorden deze direct!

Neem contact met ons op