Remarketing voor zoekadvertenties: RLSA

RLSA: Zoekadvertenties met tekst

n het online adverteren kom je veel afkortingen tegen. Anders dan SEOSEA en SEM, is RLSA een afkorting die bepaald niet lekker bekt. Je kunt er wel extra doeltreffend mee adverteren in de zoekmachine. Voorwaarde is wel dat er meer dan 1000 bezoekers op je pagina zijn geweest. De afkorting RLSA staat voor Remarketing List for Search Advertising. Hiermee wordt bedoeld dat je jouw websitebezoekers opnieuw bereikt met een tekstadvertentie in het zoeknetwerk van Google.

Wat is remarketing?

Remarketing heeft te maken met het opnieuw bereiken van je doelgroep. We hebben er allemaal mee te maken. Het meest herkenbaar is wanneer je banners voorbij ziet komen nadat je een bepaalde website hebt bezocht. Je bent bijvoorbeeld op zoek geweest naar sportschoenen. Als je de volgende dag de computer weer aanzet om bijvoorbeeld het nieuws te gaan kijken, zie je aan de zijkant van de pagina de banner advertentie voor de sportschoenen. Dit heet remarketing in het displaynetwerk. Remarketing kun je als gezegd ook toepassen in het zoeknetwerk.Je bereikt je websitebezoekers dan niet op andere websites, maar je bereikt ze eigenlijk in Google zelf. Je target hiermee alleen mensen die zoeken naar keywords die jij hebt ingesteld.

Waarom is RLSA extra doeltreffend?

Het grote verschil van RLSA remarketing ten opzichte van display remarketing is, dat je bezoekers bereikt die al ver in het aankoopproces zijn. Zij zijn gericht op zoek en zijn al eerder op jouw site geweest. Wanneer zij opnieuw in Google gaan zoeken, komt jouw tekstadvertentie naar voren. Door slim gebruik te maken van remarketinglijsten, kun er voor zorgen dat jouw advertentie bovenaan staat. Omdat de bezoeker eerder op jouw site is geweest, wordt je advertentie herkend en de bezoeker klikt op jouw advertentie waardoor hij terug komt op je site.

RLSA strategie

RLSA biedt veel kansen en mogelijkheden: Je kunt met het gebruik van remarketing lijsten doelgroepen uitsluiten omdat ze niet meer interessant voor je zijn. Daarmee bespaar je kosten. Je kunt ook hoger bieden op bepaalde doelgroepen of op bepaalde zoekwoorden, juist omdat de kans dat zij gaan converteren groter is. Ook kun je een gepersonaliseerde advertentie laten zien. Of bijvoorbeeld verschillende bezoekers naar andere pagina’s op je website leiden. De mogelijkheden voor een RLSA strategie zijn uitgebreid. Wij kunnen je verder helpen met RLSA.

Kosten RLSA

De kosten van een remarketing campagne in de zoekmachine zijn van diverse factoren afhankelijk.  Als je op veel zoekwoorden en op veel lijsten wilt remarketen, dan heeft dit natuurlijk meer budget nodig.

Remarketing testen

Wil jij kennis maken met remarketing in Google? Dit kan op eenvoudige wijze door eerst te starten met adverteren in Google. Wil je hier meer over weten? Hier kun je onze starterspakketten vinden. Wil je daarnaast meer weten over remarketing en hoe je dit slim kunt inzetten? Neem dan vrijblijvend contact met ons op via 020 – 757 0800. Wij helpen je graag verder!