Rogier van den Hoed van klant naar medewerker

Rogier van den Hoed:
Van klant naar medewerker

Heb je dat ook wel eens meegemaakt? Dat je iets deelt op je website of een social platform en dat nog geen paar minuten later de eerste bestelling of reactie binnenkomt? Die ervaring was voor mij het sein dat ik 15 jaar geleden van Graficus naar Online Marketeer wilde doorgroeien. Dan kon ik ‘live’ de impact bijhouden van mijn creaties. Met een brochure of folder is dat lastiger te meten. Mijn naam is Rogier van den Hoed en ik ben sinds januari werkzaam bij 2xCeed als Senior Online Marketeer.

“Meet uit welke bronnen je website traffic komt. Doe je voordeel met data.”

Display strategie uitbouwen

De afgelopen 5 jaar was ik werkzaam in de reisbranche bij Buro Scanbrit, een gespecialiseerde tour operator. 2xCeed heeft Buro Scanbrit heel praktisch geholpen met het omzetten van oude flash banners naar HTML5. Zo konden wij de display strategie verder uitbouwen en verkeer genereren van hogere kwaliteit.

Veel nieuwe online disciplines

In 15 jaar tijd heb ik het online landschap enorm zien groeien en veel nieuwe disciplines erbij zien komen. In het begin kon je nog een digitale nieuwsbrief sturen en open ratio van minstens 50% verwachten. Dat betekent dat zeker de helft van de ontvangers daadwerkelijk de nieuwsbrief opende. Bij het per post verzenden van een catalogus voegde je een Direct Mail toe om verkeer naar je website te krijgen. Dat werkte ook goed.

Traffic is versnipperd

Tegenwoordig is de bron van website traffic veel meer versnipperd. Van Google Ads, Facebook en je nieuwsbrief of via een banner en een blog artikel komen bezoekers naar je toe. Hierdoor is het pad dat een gebruiker online en ook offline aflegt veel complexer geworden. Een goede website analyse brengt in kaart waar ruimte is voor verbetering op je website.

Baseer keuzes op data

Door deze complexiteit kun je niet meer zonder data. Wie continu kijkt naar de juiste data in een volledige context, kan hierop de beste keuzes baseren. Door voortdurend en op verschillende manieren je data te monitoren en analyseren kun je je online uitingen, campagnes en website op de juiste manier blijven doorontwikkelen. Zo blijf je meebewegen met hoe jouw klant zich online gedraagt.

Online strategie op orde?

Hoewel de data inzicht geeft, is nog steeds de manier waarop je communiceert met bezoekers en klanten de grootste variabele. Doe je dat via Social Media, een nieuwsbrief, banner of advertentie? En wat is het effect van die uitingen? Zit je goed met je online strategie, of kun je bijsturing gebruiken?

Samen met de experts van 2xCeed kan ik je helpen om jouw data inzichtelijk te maken. Zo vinden we samen jouw doelgroep, zodat je die op het juiste moment met de juiste boodschap kunt benaderen.

Nieuwsgierig naar wat jouw data te vertellen heeft?

Laat ons je vragen weten en we helpen je graag verder. Neem contact op met ons via 085-483 11 11 of info@2xceed.nl.