User Experience

Hoe is de van jouw bezoekers?

Jouw website wordt dagelijks bezocht. De beleving die men ervaart tijdens dit bezoek noemt men de User Experience. Afgekort: UX. Er is de laatste een groeiende vraag naar UX-trajecten. Dit is een goede ontwikkeling. Men gaat niet meer alleen voor een goed uitziende website maar denkt ook echt na over de klantvriendelijkheid en beleving voor gebruikers.

Gebruiksvriendelijkheid maakt jouw website tot een conversie kanon. 

UX (User Experience)

Iedereen heeft wel eens van de term User Experience gehoord. Maar wat kun je er nu eigenlijk precies mee? UX staat voor User Experience, letterlijk vertaald: gebruikerservaring. UX kan op alles van toepassing zijn. Toch wordt het meestal genoemd in verband met websites, apps of (mobiele) apparaten. Een goede User Experience houdt in dat gebruikers een goed of plezierig gevoel overhouden bij het gebruik van jouw website, app of apparaat.

Onze specialisten

Niels van der Perk

Conversie & Analytics  

Floris van Dinteren

Webdeveloper & UX 

UX toepassen

Ben je bereidt om jouw bezoekers een ultieme ervaring te geven. Wil jij ervoor zorgen dat men datgene ervaart wat men verwacht en sta je open voor verbetering? Dan is een UX-traject ideaal voor jou.

Of je nu een campagne draait die je wilt verbeteren, een hoog bounce percentage hebt op een specifieke pagina of een nieuwe website gaat bouwen. Inzicht is altijd goed en wie kan je beter vertellen dan de gebruiker zelf. Toch is het lastig om het al die bezoekers zelf te vragen. Maar je bent wel met ze in contact als ze jouw website bezoeken. Dat biedt meerdere mogelijkheden.

Poll opzetten

Je kunt het de bezoekers rechtsreeks vragen door een poll op te zetten. Dit kan heel goed werken maar gek genoeg ook de User Experience in de weg zitten. Het is belangrijk hier goed over na te denken. Wat is jouw boodschap en ervaart jouw bezoeker dit als iets waar hij zelf iets aan heeft? Of is het ‘intrusive’.

A/B test

Verschillende bezoekers op een zelfde pagina een andere beleving geven. En dan kijken of je een significante verbetering kunt zien. Dit is zeer effectief en goed meetbaar. Je hebt hier, als je snel resultaat wilt zien, wel volume voor nodig. Toch kun je ook bij kleinere volumes goed A/B testen. Soms is het veranderen van de kleur van een ‘knop’ in de website al een enorme verbetering. Ook een kleine verandering in een tekst gaan een groot verschil maken. Als je donateurs zoekt dan kun je vragen

DONEER

of

DRAAG BIJ

Lastig te zeggen welke van de twee meer teweeg brengt. Mooier nog bij Goed Doel A zagen wij een geheel ander resultaat dan bij Goed Doel B. Wat bij de één wel werkt, hoeft bij de ander niet te werken. Maak daarom altijd jouw eigen unieke test gebaseerd op cijfers en alles wat je voor handen hebt.

Panelonderzoek

Dit onderzoek maakt een hoop helder en inzichtelijk. We laten een diverse groep gebruikers de website bezoeken en geven een opdracht mee zonder daar verder te sturen. Vervolgens geven zij ook cijfers voor bepaalde onderdelen. Tenslotte geven de panelleden aan wat is opgevallen, wat ze als prettig en minder prettig hebben ervaren tijdens het bezoek van de website of webshop. Onze klanten zijn altijd heel blij met deze onafhankelijke inventarisatie van de website. Het geeft altijd een paar Quick Wins en richting aan het vervolg.

Wij hebben een methodiek ontwikkeld waardoor we een maatwerk UX traject kunnen bieden. Doel is altijd een significante verbetering aan te brengen en dit is ons tot op heden ook altijd gelukt. Daar zijn onze klanten trots op en wij natuurlijk ook.

Als je wilt weten welke stappen jij samen met ons team kunt nemen om de User Experience te verbeteren? Maak vrijblijvend een afspraak of bel met onze specialisten voor een advies.

Poll opzetten

On-site gebruikersonderzoek voor gerichte verbeterpunten.

A/B test

A/B/C/D testen voor een significant resultaat en heldere uitkomsten.

Panelonderzoek

Onafhankelijk gebruikersonderzoek door ‘proef-bezoekers’ o.b.v. opdrachten.

Meer weten over User Experience?

Wil jij weten hoe wij jou kunnen helpen met het verbeteren van de User Experience? Of benieuwd welke methodiek wij hebben ontwikkeld voor onze klanten? Neem dan contact met ons op via info@2xceed.nl of via 085 – 483 11 11. Via onderstaand formulier kun je contact opnemen of een vraag stellen, wij beantwoorden deze direct!

Neem contact met ons op