Van hypotheekacceptant naar content writer

Van hypotheekacceptant naar content writer

Na vier en een half jaar studie was ik er nog niet achter wat ik wilde. Ik ging reizen. Drie maanden door de Filipijnen en Sri Lanka. Hierna besloot ik me te oriënteren op verschillende detacheringsbureaus. Hier waren voldoende mogelijkheden om mijn passie te ontdekken.

Ik ben Max en 24 jaar oud. Ik kom uit Nieuwegein en woon inmiddels daar niet ver vandaan, in Utrecht. Ik ben van jongs af aan een sportfanaat geweest. Tot 3 jaar geleden was voetbal voor mij hét. Daarna heb ik mijn passie voor voetbal verruild voor een passie voor de vechtsport. Het begon met kijken, maar sinds een half jaar train ik zelf ook. Ik beoefen kickboksen. In de tussentijd heb ik altijd krachttraining gedaan. Ook hierin is een enorme passie ontstaan.

“Vrijheid is voor mij erg belangrijk. Maar ik ben me ervan bewust dat hier ook verantwoordelijkheid bij komt kijken.”

Persoonlijk is voor mij vrijheid een absolute kernwaarde. Ik heb graag de ruimte in mijn aanpak. Daarbij ben ik van nature kalm en stressbestendig. Dit zal terugkomen in persoonlijk contact en mijn werk. Mijn valkuil is dat ik soms te snel ga en daardoor dingen mis. Ook houd ik soms dingen voor me, waardoor ik mogelijke problemen vergroot.

Uiteindelijk heb ik na twee jaar bij twee verschillende hypotheekverstrekkers gewerkt. Hierna besloot ik verder te gaan in de financiële dienstverlening, maar dichter bij de klant. Het doel was financieel planner. Dit avontuur heb ik na vier maanden vroegtijdig moeten staken, nadat ik had geconcludeerd dat de financiële dienstverlening niet langer bij mij paste. In de tussentijd had ik mijn passie voor marketing ontdekt, en in het bijzonder tekst schrijven. Nu ik terug kijk op mijn carrière, maar ook mijn jongere jaren, is dit te herleiden.

Schrijven met emotie

Mijn doel bij het schrijven van teksten is om de lezer iets te laten voelen. Naar mijn mening wordt een tekst pas effectief als de lezer zich ermee identificeert. Zakelijke sales teksten spreken toch minder tot de verbeelding. Natuurlijk is het de kunst om het zakelijke te combineren met het emotionele. Hierdoor wordt conversie bereikt. Storytelling is hiervoor een belangrijke tool.

Content schrijver met kijk op interne processen

Vanuit mijn opleiding bedrijfskunde heb ik tevens kennis van procesoptimalisatie. Deze kennis heb ik tijdens mijn carrière in de financiële dienstverlening toe mogen passen en ontwikkelen. Hier heb ik ervaren dat medewerkers vaak een andere kijk hebben op de interne processen dan het management, doordat zij dagelijks met het proces te maken hebben. Door deze ervaring gecombineerd met theoretische kennis toe te passen, heb ik bijgedragen aan de optimalisatie van de teams waarin ik gewerkt heb. Mijn doel is dus ook om deze kennis en ervaring, naast mijn passie voor schrijven, bij 2xCeed toe te passen.

Verdere ontwikkeling

Naast teksten schrijven, heb ik ook interesse in andere marketing activiteiten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan SEO. In mijn optiek is dit een noodzakelijke vaardigheid voor elke online schrijver en ik kijk er naar uit om mij ook op dit gebied verder te ontwikkelen.

Ambitie

Bij 2xCeed ambieer ik van waarde te zijn voor team, maar ook voor onze klanten. Mijn doel is om middels mijn teksten, de online presentatie van klanten te verbeteren. Dit zal zich uiten in een grotere commerciële waarde voor deze bedrijven.

Benieuwd wat wij middels tekst (of andere online marketing tools) voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op.

Spread the word

Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter