Verandering: Google Expanded Text Ads
Google kondigt Expanded Text Ads aan
Nog niet zo lang geleden heeft Google een grote wijziging doorgevoerd binnen de zoekmachine. De rechterzijkant is als advertentieruimte verdwenen. Ook de reclame ruimten aan de boven- en onderkant van de organische zoekresultaten is hiermee veranderd. Google heeft recent ook bekend gemaakt nog één van de grootste wijzigingen in de geschiedenis van Google Adwords te gaan doorvoeren. De Expanded Text Ads. De verwachting is dat Google deze wijziging binnen enkele maanden zal uitrollen. Daardoor zullen er weer zaken gaan veranderen binnen de zoekmachine.Wat verandert er door de Expanded Text Ads?
Één van de grootste redenen om deze wijziging door te voeren heeft wederom te maken met het mobiele gebruik van s’ werelds grootste zoekmachine. Om nog meer afstemming tussen de mobiele gebruiker en de advertenties te kunnen maken krijgen de advertenties – de naam zegt al – meer karakters. Daardoor kun je nog beter een boodschap overbrengen aan de gebruiker. Google heeft zelf al “specificaties” van de Expanded Text Ads gegeven:- De headline bestaat nu uit maximaal 25 karakters, dit wordt naar 30 vergroot;
- De omschrijving heeft nu 2 x 35 karakters tot de beschikking, dit wordt 1 x 80 karakters;
- De (weergave) URL is nu volledig handmatig te bepalen, deze zal automatisch worden opgehaald om mismatch en dus afkeuring van je advertentie te voorkomen.