Verhalen met houdbaarheid van 24 uur, zeker geen eendagsvlieg

Verhalen met houdbaarheid van 24 uur, zeker geen eendagsvlieg!

Snapchat is er ooit mee begonnen, content die maar 24 uur zichtbaar is. Inmiddels hebben Facebook – met verhaal- en Instagram – met stories- dit fenomeen overgenomen. We kunnen er dus niet meer omheen. En misschien is dat maar goed ook in deze tijd. Want het speelt namelijk perfect in op onze behoefte. De manier waarop wij informatie tot ons nemen in dit digitale tijdperk:

  • Onze aandacht wordt getrokken
  • We bekijken de informatie
  • Reageren
  • Vergeten

Heb ik wat gemist?!

Doordat wij in een tijd leven waarin wij niks willen missen en content maar een beperkte levensduur heeft, is er een bepaald gevoel van urgentie. Je hebt tenslotte maar kort de tijd om dit te bekijken, te reageren en/of te delen. Dit noemt men ook wel Fear Of Missing Out (FOMO). Vergankelijke content maakt daar op de juiste wijze gebruik van want je aandacht wordt getrokken door de directheid van benaderen en door het realistische karakter. Het komt spontaan over en dat maakt dat een ‘story’ of ‘verhaal’ makkelijk en snel te plaatsen is. Hierdoor kun je jouw volgers continu voeden met informatie over of gerelateerd aan jouw bedrijf. Naast alle vaste uitgebreidere posts.

VERHALEN MET HOUDBAARHEID | 2xCeed

Wat ga je delen?

Vergankelijke content heeft een prominente plaats ingenomen naast de vaste posts die worden geplaatst op Social Media. Maar op welke manier kun je deze content inzetten in de Social Media marketingstrategie van jouw bedrijf naast de vaste posts die je al plaatst?

Social Media marketing vereist consistentie. Met een bepaalde regelmaat dien je berichten te plaatsen. Dit is van groot belang voor je zichtbaarheid en de relatie met je volgers. Het is nu eenmaal moeilijk om continu hoogwaardige content te produceren. Daarom zijn ‘stories’ of ‘verhalen’ een mooie manier om het contact te behouden met je achterban en naast vaste posts te kunnen gebruiken om de intervallen klein te houden. Maar wat is dan bijvoorbeeld geschikt om te gebruiken voor jouw stories?

  • Een korte video over wat er op dat moment binnen jouw bedrijf gebeurt;
  • Een shot van iemand die aan het werk is aan een nieuw product;
  • Enquêtes of polls kun je creëren.

Kijkje in de keuken

Het is dus belangrijk dat je mensen een kijkje in de keuken laat nemen. Het gevoel geven dat ze even meekijken met waar jij mee bezig bent. Je geeft jouw bedrijf letterlijk een gezicht door ze jouw wereld te tonen. Dit wekt vertrouwen. Het past ook bijzonder goed in een Social Selling strategie. En dit werkt voor ieder bedrijf, groot en klein! Door het snelle karakter is het verhaal met één tik gedeeld en brengt het jouw bedrijf bij een breder publiek in beeld.

Laat het niet aan je voorbij gaan!

Content die maar 24 uur houdbaar is, is te belangrijk om naast je neer te leggen. Het is nog niet groots genoeg om het alleen in te kunnen zetten in je Social Media strategie. Maar het zorgt voor een perfecte balans in combinatie met de vaste posts. Hierdoor krijg je een evenwichtige aanwezigheid op Social Media.

Wil je aan de slag met snelle content? Inspelen op wat men graag ziet en verwacht? Neem dan nu contact op met onze Content Marketeers.