Verleid je klanten met social media marketing

Verleid je klanten met
social media marketing

Het coronavirus zorgt ervoor dat vrijwel alle activiteiten buiten de deur zijn afgelast of beperkt. Wat nu? Veel mensen zijn de hele dag filmpjes op YouTube aan het kijken, ze liken foto’s op Instagram of Facebook en plaatsen berichten op Twitter of LinkedIn. We besteden gemiddeld wel 2,5 uur per dag aan social media. Daar kun je als bedrijf goed je voordeel mee doen!

“Als bedrijf kun je social media marketing gebruiken om je merk te promoten, brand loyalty te creëren of bestaande klanten bij je merk te betrekken.”

Interesse in reclame op social apps

Ik ben Ramses Oijevaar, stagiair bij 2xCeed. Ik ben een jongen van 20 jaar die aan het studeren is en veel bezig is met sport en mijn vrienden. Ik zit veel op het platform Instagram. Hier krijg ik ook regelmatig reclame te zien. Dit is vaak reclame waarin ik dan ook geïnteresseerd ben, omdat ik dit dan eerder had opgezocht op Google of op Instagram zelf. Wanneer ik dan door de foto’s scroll van de mensen die ik volg, verschijnt er opeens een reclame die interessant is voor mij in een soortgelijke post als wat je altijd ziet op Instagram. Dit ervaar ik zelf helemaal niet als irritant of vervelend omdat ik ook gemakkelijk door kan scrollen wanneer ik er niet in geïnteresseerd ben. Omdat je de reclame toch snel leest en het je aandacht onverwachts grijpt ben je toch snel geneigd om hier verder naar te kijken. Je kunt heel simpel op de post klikken en wordt dan naar de site van de adverteerder geleid. Ik heb op deze manier wel eens producten gekocht die ik anders niet had gekocht.

Promoot je merk, betrek je klanten

Social media marketing is erg effectief, vooral nu, omdat iedereen dagelijks met social media bezig is. Als bedrijf kun je social media marketing gebruiken om je merk te promoten, brand loyalty te creëren of bestaande klanten bij je merk te betrekken. Social media marketing is aantrekkelijk voor bedrijven omdat het goedkoop en laagdrempelig is. Social media hebben al miljarden gebruikers en blijven alleen maar groeien.

Juiste kanalen voor jouw bedrijf

Een beginnend bedrijf weet vaak niet waar te beginnen met social media marketing. Allereerst is het belangrijk dat je voor het bedrijf nagaat op welk platform je reclame wilt maken voor je product. Dit zal te maken hebben met welke doelgroep je wilt bereiken. Zo blijkt dat 78% van alle 18- tot 24-jarigen Snapchat gebruikt. Als je doelgroep bestaat uit veertigplussers, is Snapchat waarschijnlijk niet geschikt voor je bedrijf.

Meer social media

Wil jij de social mediakanalen van jouw bedrijf ook beter voor je laten werken? Een loyale groep geïnteresseerde volgers aantrekken, die je op de hoogte kunt houden van jouw producten of dienstverlening? Lees dan meer over social media of neem direct contact op met 2xCeed!