Instagram is nog steeds een van de snelst groeiende platformen in Nederland.
Adverteren op Instagram wordt nog niet veel gedaan door bedrijven. Uiteraard kennen we allemaal wel de product advertenties op Instagram, maar voor B2B wordt het nog niet breed ingezet. Instagram is nog steeds een van de snelst groeiende platformen in Nederland. Dagelijks gebruiken 3,7 miljoen mensen in Nederland dit platform. Dit zijn lang niet meer alleen maar jongeren. Er zit een duidelijk stijging in het aantal gebruikers onder de wat oudere doelgroepen. Met de verschillende mogelijkheden binnen Instagram, kun je op een goede creatieve manier deze doelgroepen bereiken. En zo kan dit kanaal bijdragen aan meer leads, omzet en een grotere naamsbekendheid.
Instagram facts in Nederland
- 5,9 miljoen gebruikers
- 3,7 miljoen dagelijkse (!) gebruikers
- Dagelijks gebruik stijgt sterk onder groep tot 39 jaar
- Steeds meer gebruikers keren Facebook de rug toe en stappen over naar Instagram
Naamsbekendheid vergroten
Wanneer je de naamsbekendheid van je bedrijf wil vergroten wordt vaak ingezet op content marketing in combinatie met Social Media en zoekmachine optimalisatie. Wanneer men dan vaak praat over Social Media is dit vaak alleen Facebook. En dat terwijl het adverteren op Instagram zeer effectief en waardevol kan zijn om zowel direct jouw omzet te vergroten als jouw doelgroep te bereiken. Het kanaal heeft nog steeds het imago dat alleen jonge mensen er gebruik van maken. Maar dit is inmiddels zeker niet meer het geval.
Instagram is het snelst groeiende Social Media kanaal. Volgens onderzoek van Newcom is het gebruik van Instagram met ruim 26% gestegen in slechts een jaar tijd. Dus waarom zou je dit kanaal dan nog links laten liggen?
Hoeveel kost adverteren op Instagram?
De Instagram advertentie kosten zijn afhankelijk van meerdere factoren zoals: de doelstelling, de looptijd en de grote van de doelgroep. Hoe groter een doelgroep, hoe meer mensen je kunt bereiken en hoe meer klikken je kunt ontvangen.
Maar op de vraag “Hoeveel kost adverteren op Instagram?” is het antwoord: dit hangt af van hoe je er naar kijkt. Zorg je ervoor dat de investering bijdraagt aan meer leads, meer omzet of meer naamsbekendheid, dan levert het meer op dan je er in stopt. Dus adverteren op Instagram kan voor elk bedrijf iets opleveren, als je maar weet waarom je het inzet. Een reden als ‘mijn concurrent zit er ook’ snappen we, maar draagt niets bij voor jouw bedrijf. Want, ben jij hetzelfde als je concurrent? We nemen aan van niet want jij bent een ander bedrijf in dezelfde branche. Dus formuleer duidelijk wat je wilt bereiken. Daarmee spaar je kosten uit en zul je ook meer resultaten halen. Dit geldt uiteraard niet alleen voor Instagram maar voor al je marketing kanalen.
Dus wil je ook starten met het adverteren op Instagram dan helpen we je graag verder om te zorgen dat het naadloos in jullie marketing mix past. Neem contact met ons op.