Content die jouw volgers dusdanig waardevol en relevant vinden dat zij het actief willen delen met vrienden.
Facebook gaat posts van bedrijven beperken in de tijdlijn van haar gebruikers. Dat maakt het lastiger voor bedrijven om de doelgroep te bereiken en te laten reageren op posts van een Facebook bedrijfspagina. We worden volop gebeld door bedrijven die zich afvragen wat dit voor hen gaat betekenen.
Facebook is bedoeld om mensen dichter bij elkaar te brengen en relaties op te bouwen. Een van de manieren waarop Facebook dit doet is door mensen relevante berichten te tonen facebook-vrienden op de tijdlijn. De komende maanden zullen er updates worden uitgevoerd in de rangschikking van deze berichten. Zo krijgen gebruikers meer mogelijkheden om te communiceren met vrienden. Facebook heeft dit zelf bekend gemaakt op 18 januari 2018.
Welke updates Facebook?
We gebruiken o.a. statistieken om te hoeveel mensen reageren op, opmerkingen plaatsen of berichten delen om in te schatten of een Facebook campagne succesvol wordt ingezet.
Door de updates geeft Facebook prioriteit aan berichten die conversaties en relevante interacties tussen gebruikers veroorzaakt. Om dit efficiënter te kunnen doen zal Facebook gaan bepalen/voorspellen met welke berichten je mogelijk contact wilt opnemen met vrienden. Deze berichten zullen hoger worden weergeven op de Facebook tijdlijn. Je kunt hier denken aan berichten die een discussie in de comments en berichten aanjaagt. Een bericht dat je wellicht wilt delen en waar je op reageert. Dit kan van alles zijn – een bericht van een Facebook-vriend die advies zoekt, een vriend die om reviews voor een reis vraagt of een nieuwsartikel of video die veel discussie oproept. Er zijn veel verschillende voorbeelden te bedenken. Je weet er zelf vermoedelijk ook wel een paar.
Facebook geeft ook prioriteit aan berichten van vrienden over openbare inhoud, zolang het maar relevantie heeft.
Welke posts worden hoger weergegeven het nieuwsoverzicht?
Zoals eerder gezegd zullen dat Facebook berichten zijn die een gesprek tussen mensen op gang brengen. Zij zullen hoger worden weergegeven in de nieuwsfeed. Een goed voorbeeld zijn de ‘live video’s’. Deze leiden vaak tot discussies op Facebook. Live video’s ontvangen gemiddeld zes keer zoveel interacties als gewone video’s. Veel videomakers die video’s op Facebook plaatsen proberen een discussie los te krijgen onder hun volgers. Net als berichten van beroemdheden. In Facebook-groepen werken mensen vaak met algemenere content. Lokale bedrijven maken verbinding met hun omgeving door relevante updates te plaatsen en evenementen aan te maken. Actueel nieuws kan ook helpen bij het starten van gesprekken over belangrijke kwesties.
Een professionele uitstraling van de website draagt bij aan een groei in omzet. Alle resultaten van de website zijn meetbaar en die kun je bij je statistieken overzichtelijk terugzien. Je bent altijd en overal bereikbaar. Een eigen website is het visitekaartje van je bedrijf!
Ook jouw website
Wil jij ook je website laten ontwerpen, zodat deze perfect past bij jouw bedrijf? Of wil je nieuwe content aan je site toevoegen? Lees dan meer over alles wat 2xCeed kan doen voor je website en content of neem direct contact op met ons.