Online aankopen in december voor het eerst hoger dan offline

Online aankopen December voor het eerst hoger dan offline

Heb je net al het geweld van Black Friday en Cyber Monday overleefd, staan de feestdagen voor de deur. De drukste weken voor commercieel Nederland staan voor de deur en zo ook postbezorgers met al deze pakketjes.

Recordmaand voor webwinkeliers

Ook Sinterklaas en de Kerstman hebben deze online shops weten te vinden, want vooral cadeautjes worden en masse online gekocht. Lekker makkelijk natuurlijk, maar vooral altijd op voorraad, de beste prijs en ingepakt en wel bij jou thuis bezorgd.
De verwachting is dan ook dat aankomende december maand een recordomzet gaat opleveren voor de online shops. Sinterklaas en de Kerstman laten hun digitale euro’s flink rollen deze maand en zal er op 5 december al voor meer dan 1 miljard euro geshopt zijn.
1 op de 2 Hulp Sinterklazen geeft aan online cadeaus te kopen en geeft daar gemiddeld 100 euro aan uit. Om precies te zijn is dit aandeel 52% en daarmee ligt de omzet (geteld vanaf 1 november 2016) voor het eerst hoger dan in de fysieke winkels. Een primeur voor de Nederlandse winkeliers.

1 Miljard online voor Sinterklaas

Wie denkt dat dit al veel is, die heeft het mis, want vooral ná het Sinterklaasfeest laten we het geld echt rollen. Adobe voorspelt dat wij massaal aankopen gaan doen op 12 december en verwacht dat de kerstman maar liefst 117 miljoen euro op die dag zal uitgeven aan cadeaus. Dat is ongeveer 1,7 keer zoveel als op een gemiddelde dag.

Aanbiedingen en gemak

Waarom hebben wij allen massaal het internet omarmd in deze doch saamhorige decembermaand? Gemak, online aanbiedingen en het vermijden van de winkeldrukte worden genoemd als belangrijkste factoren. Daarbij maken wij ook in toenemende mate gebruik van onze mobiele telefoon. 21,4% van alle online aankopen wordt gedaan met een smartphone en 18% via een tablet. Extra belangrijk dus dat je website mobile proof is.

Kortom, het moment voor webwinkeliers om die laatste omzet binnen te halen. Vraag jezelf dus af of jouw webshop al “December Proof” is. Hoewel december al is begonnen, is het nog niet te laat om mee te doen aan deze December madness en een boost te geven aan jouw online sales.

Wil jij de december maand ook gebruiken om je omzet een boost te geven? Denk dan bijvoorbeeld aan extra vindbaarheid in de zoekmachines door te beginnen met Google Adwords of je huidige advertenties aan te passen of het optimaliseren van het betaalproces in de webshop.

Hulp nodig? Wij helpen jou graag bij het opzetten en optimaliseren van je december campagne.