Social Selling
inzetten
Cijfers en feiten
- 84% van de contactpersonen op directieniveau is tot een connectie bereid als ze al verbonden zijn middels een gezamenlijk contact.
- 90% van de contactpersonen op beslissingsniveau reageert niet op koude mail of op een cold call.
Maak jezelf van grote waarde
Voordat mensen overgaan tot een aankoop verdiepen zij zich eerst in een product of dienst. Men weet op voorhand veel meer over een product en/of dienst dan vroeger. Personal branding is een onderdeel van Social Selling. De bouw van een personal brand zorgt ervoor dat je meer klanten mag verwelkomen. Het is de kunst om mensen naar jou te laten toekomen. Het ontwikkelen van een personal brand is hierbij van groot belang. Het delen van jouw kennis en nieuwsgierigheid opwekken in de juiste online omgeving zal een meerwaarde creëren voor (potentiële) klanten. Waardoor zij wanneer ze je nodig hebben makkelijker benaderen. Op deze manier draai je het salesproces om. De prospect kent jou al een beetje en jij hem ook. Het contact leggen door te bellen is hierdoor prettiger. Je weet tenslotte al dat hij/zij interesse heeft in jouw product of dienst. Nu is het contact opgewarmd in plaats van koud!
Social Selling inzetten
Klanten hebben behoefte aan veel informatie. Daarnaast spelen oprechtheid, verbinding en menselijkheid een cruciale rol. Dit zorgt voor vertrouwen. Geen vertrouwen, geen zaken. Bedrijven die zich dit realiseren, richten op Social Selling. Maar hoe pak je dit aan? Hoe ga je te werk? Dit inzicht kunnen wij jou geven tijdens onze training social selling. Deze training is geschikt voor alle professionals die mee gaan met de tijd. Ook wanneer je geen marketeer of sales functie hebt is deze training zeer geschikt.
Wil jij jezelf graag ontwikkelen? Wij bieden diverse trainingen aan. Ook kunnen wij een training op maat bieden als dat de wens is. Neem voor alle mogelijkheden contact op met onze trainers.