Introductie Google Adverteren

Introductie: Google Advertenties

Als bedrijf is het van groot belang om te zorgen voor een goede vind- en zichtbaarheid. Je hebt hierin verschillende mogelijkheden. Een van de mogelijkheden om jouw aanwezigheid online te vergroten is adverteren in Google. Adverteren in Google wordt vaak afgekort tot SEA, wat staat voor Search Engine Advertising. Google advertenties kun je inkopen op basis van een zoekwoord of zoekwoordcombinatie(s). Je kunt zelf bepalen bij welke zoekwoorden jij wilt dat je advertentie wordt getoond.

Waar kan ik allemaal adverteren in Google?

Google Search Network

Wanneer je voor adverteren op het zoeknetwerk kiest wordt je advertentie getoond op Googles zoeksites. Afhankelijk van het soort advertenties kunnen deze boven of onder de zoekresultaten worden vertoond. Daarnaast kunnen advertenties verschijnen op websites van Google Search Partners. Zoekadvertenties binnen Google bevatten een titel, twee beschrijvingsregels en een website url. De betaalde advertenties zijn ten opzichte van de organische resultaten te herkennen aan het geel gekleurde label. Ze tonen de tekst: “Ad”, “Adv” of “Ads by Google”.

Google Display Network

Adverteren via het Google Display Netwerk (GDN) gaat veel verder dan alleen een vertoning binnen de zoekresultaten. Wanneer je kiest voor het adverteren via het GDN worden je advertenties getoond op advertentieposities op externe websites. Dit kan enorm interessant zijn. Van de tijd dat mensen op het internet zitten, besteden zij relatief gezien weinig tijd aan het zoeken via zoekmachines. Met advertenties binnen het GDN bereik je een veel grotere doelgroep die niet actief hoeft te zijn op een van de Google sites. Adverteren binnen het Display Netwerk van Google kan een goede manier zijn om de naamsbekendheid van jouw website te vergroten. Het helpt ook om aan de branding van jouw bedrijf te werken. Wellicht ben je tijdens het surfen wel eens een advertentie van 2xCeed tegengekomen? display-ad-2xceed

Waar en hoe maak ik advertenties?

Alle advertentiemogelijkheden worden beheerd vanuit één toegangspunt: Google AdWords. Je kunt Google AdWords zien als de cockpit van het adverteren via Google. Via AdWords is het mogelijk om campagnes met daarin advertenties op te starten, te analyseren, bij te sturen en eventueel te beëindigen. Om te starten met adverteren in Google is het goed om te kijken welke investering daarvoor nodig is. Weten hoe de kosten zijn opgebouwd en berekenen wat dat voor jou kan betekenen? Lees de pagina Google AdWords kan goedkoper.

Meer Informatie

Wil je meer weten over de advertentiemogelijkheden binnen Google AdWords? Welke advertentiesoorten het beste bij jouw product of dienst passen? Neem dan contact op via AdverterenInGoogle@2xceed.nl of bel ons op 020-7570800