Introductie: Google Advertenties
Als bedrijf is het van groot belang om te zorgen voor een goede vind- en zichtbaarheid. Je hebt hierin verschillende mogelijkheden. Een van de mogelijkheden om jouw aanwezigheid online te vergroten is adverteren in Google. Adverteren in Google wordt vaak afgekort tot SEA, wat staat voor Search Engine Advertising. Google advertenties kun je inkopen op basis van een zoekwoord of zoekwoordcombinatie(s). Je kunt zelf bepalen bij welke zoekwoorden jij wilt dat je advertentie wordt getoond.
Waar kan ik allemaal adverteren in Google?
Google Search Network
Wanneer je voor adverteren op het zoeknetwerk kiest wordt je advertentie getoond op Googles zoeksites. Afhankelijk van het soort advertenties kunnen deze boven of onder de zoekresultaten worden vertoond. Daarnaast kunnen advertenties verschijnen op websites van Google Search Partners. Zoekadvertenties binnen Google bevatten een titel, twee beschrijvingsregels en een website url. De betaalde advertenties zijn ten opzichte van de organische resultaten te herkennen aan het geel gekleurde label. Ze tonen de tekst: “Ad”, “Adv” of “Ads by Google”.Google Display Network
Adverteren via het Google Display Netwerk (GDN) gaat veel verder dan alleen een vertoning binnen de zoekresultaten. Wanneer je kiest voor het adverteren via het GDN worden je advertenties getoond op advertentieposities op externe websites. Dit kan enorm interessant zijn. Van de tijd dat mensen op het internet zitten, besteden zij relatief gezien weinig tijd aan het zoeken via zoekmachines. Met advertenties binnen het GDN bereik je een veel grotere doelgroep die niet actief hoeft te zijn op een van de Google sites. Adverteren binnen het Display Netwerk van Google kan een goede manier zijn om de naamsbekendheid van jouw website te vergroten. Het helpt ook om aan de branding van jouw bedrijf te werken. Wellicht ben je tijdens het surfen wel eens een advertentie van 2xCeed tegengekomen?