Bedrijfsfilm laten
maken?
Wil je een bedrijfsfilm laten maken?
Je speelt met de gedachte om een bedrijfsfilm te (laten) maken. En nu ben je benieuwd naar de mogelijkheden. Dan is video ideaal. Bovendien is video momenteel ‘hot’. Logisch want het is een zeer effectieve manier om te communiceren. Aangezien beeld meer zegt dan woorden is het effect groot. Daarnaast is het belangrijk om op de juiste manier beeld en woord te combineren. Zo maak je echt het verschil!
Vertel potentiële klanten jouw verhaal met een goede bedrijfsfilm!
Schiet niet je doel voorbij
Een goede bedrijfsfilm biedt een oplossing voor de kijker. Dus verplaats je in jouw potentiële klant en maak een goede voorstelling van zijn/haar probleem. Vervolgens kijk je naar jouw bedrijf, op afstand, en bedenk waarom jij de oplossing bent voor de klant. Bepaal welk gevoel je de klant wilt geven. Dit wordt de onderlegger voor het script. Creëer binding met jouw kijkers. Benieuwd hoe wij dit voor jou zouden doen? Samen brainstormen is altijd vrijblijvend en het zal je inzicht geven hoe jij jouw bedrijf het beste kunt presenteren. Daarna laten we graag de verschillende mogelijkheden zien.
1. Script
Een goede film valt of staat met een goed script!
2. Budget
Wij houden rekening met jullie ideeën, specifieke wensen en budget.
3. Boodschap
Laat zien wat jij voor je klanten kunt betekenen: biedt een oplossing!
Een verhaal in beeld
Een bedrijfsfilm maken kun je op verschillende manieren aanvliegen. Maar waarom is het zo belangrijk? Ten eerste kun je sterk en visueel een beeld schetsen van jouw bedrijf. Ten tweede doet video het op internet erg goed. Want het is een prettige manier om informatie tot je te nemen. Ten derde is video marketing heel populair en veel bedrijven hebben dit als onderdeel meegenomen in het marketingplan van 2017.
Videoscript
Het juiste script, de ultieme boodschap en goed beeld zorgen voor het succes van een bedrijfsfilm. Belangrijk: de film moet een kijker boeien, een oplossing bieden of vermakelijk zijn. Dat is nog best een uitdaging. Misschien is het belangrijker om na te gaan wat het vooral niet moet zijn. Een bedrijfsfilm moet geen grote bedrijfsshow worden. Als je alleen maar vertelt hoe geweldig je bent en je gaat voorbij aan het feit dat de kijker graag een oplossing/aanknopingspunt zoekt, dan schiet het zijn doel voorbij. Uiteraard kijken we graag samen naar hetgeen jij te bieden hebt en hoe je dat op de juiste manier gaat overbrengen.
Time on Page
Een goede bedrijfsfilm kun je op meerdere manieren inzetten. Je kunt een video vertonen in jouw showroom, tijdens een kennismakingsgesprek en op beurzen. En tegenwoordig is het ook zeer eenvoudig om de bedrijfsfilm online toegankelijk te maken. De tijd dat iemand een website-pagina (Time on Page) bezoekt heeft invloed op de waarde van een website. Door een pakkende een goede bedrijfsfilm te vertonen blijven mensen langer op de website. En dit zullen zoekmachines waarderen. Als je een bedrijfsfilm online vertoont dan is de tijdsduur erg belangrijk. Maak de video niet te lang. Wat men ziet moet functioneel zijn en bijdragen aan de boodschap en beeldvorming.
Bedrijfsfilm als visitekaartje
Bovendien is het belangrijk dat jouw bedrijfsfilm een visitekaartje is en uitstraalt wie/wat je bent. Ben je nieuwsgierig geworden naar de mogelijkheden. En wil je graag voorbeelden zien van klanten die je zijn voorgegaan? Kom vooral langs, we laten het je graag persoonlijk zien.
Meer weten over bedrijfsfilms?
Wil jij een goede bedrijfsfilm om jouw bedrijf op gepaste wijze te presenteren en echt verschil te maken? Neem dan contact met ons op of bel 085 – 483 11 11.
Fotografie & video
Contact opnemen
Benieuwd naar de mogelijkheden, heb je een vraag of wil je een afspraak maken? Neem dan gerust contact met ons op.