Website analyse

Website

Hoe ervaren bezoekers jouw website? Om daar een helder en meetbaar beeld van te krijgen bestaan er diverse tools. Ook gebruikersonderzoek zegt veel over de gebruiksvriendelijkheid van jouw website. Zowel technisch, visueel als tekstueel dienst een website goed in elkaar te zitten. Een website analyse met behulp van Google Analytics, User Experience onderzoek en een SEO check brengt eenvoudig en helder in kaart hoe het ervoor staat en waar jouw ontwikkelpunten zitten.

Meten = weten! Onze tools en analyses geven het antwoord.

Website inventarisatie

Doel: techniek en linkstructuur

  • Hoe scoort de website aan de achterkant
  • Is de linkstructuur goed opgebouwd
  • Laadt de website snel
  • Is de website responsive en gebruiksvriendelijk genoeg voor mobiele devices

Deze inventarisatie is bij 2xCeed altijd kosteloos en verschaft enorm veel inzicht en quick wins. Zo hebben wij al veel ondernemers mogen helpen.

Google analytics

Doel: cijfermatige onderbouwing

  • Welke pagina’s trekken veel bezoekers en welke niet?
  • Waar verlaat men de website?
  • Hoeveel pagina’s bezoekt men gemiddeld?
  • Hoelang blijft men op de website?

Google analytics verschaft een schat aan informatie waar je heel veel uit kunt halen. Vervolgens heeft 2xCeed de experts die verbanden leggen en zien en zodoende kunnen helpen met een cijfermatig onderbouwd onderzoek.

Panelonderzoek

Doel: User Experience (UX) bestuderen

  • Een divers panel dat opdrachten uitvoert op de website
  • Onafhankelijk nzicht over het gebruik van de website
  • Feedback, een echte eye opener
  • Duidelijke verbeteracties voor de website

Doel: User Experience (UX) bestuderen

  • Een divers panel dat opdrachten uitvoert op de website
  • Onafhankelijk nzicht over het gebruik van de website
  • Feedback, een echte eye opener
  • Duidelijke verbeteracties voor de website

Onze specialisten

Niels van der Perk

Conversie & Analytics  

Miranda Sikking

Data & SEO

Analyseren website

Ondernemers zijn altijd benieuwd, als we langskomen, waar we mee komen. Zonder enige toegang tot cijfers kunnen wij al eenvoudig onderzoek verrichten. Dit is een service waar onze klanten altijd heel blij mee zijn. Vervolgens laten we deze informatie graag achter. Het verschaft o.a. inzicht in het gebruikersgemak, de beleving en technische staat van een website. Ook is het een goed begin. Zo hebben we klanten al vaak kunnen helpen met een upgrade of facelift van de website. Een nieuwe website is lang niet altijd nodig. Als de huidige goed is opgebouwd maken we deze aan de hand van analyse en inzicht graag nog beter.

Door een goed analyse uit te voeren brengen we in kaart waar de knelpunten zitten. Bijvoorbeeld kan Google de website goed indexeren? Is het voor een gebruiker logisch waar hij moet klikken? Vindt een bezoeker eenvoudig de informatie waar hij naar op zoek is?

Meten = weten

Samenvattend: als je alles meet dan weet je waar je aan toe bent. Daarom vinden wij het analyseren van een website belangijk voordat we uitspraken doen. Een onderbuikgevoel is goed maar meten is weten!

Wil jij inzicht?

Maak vrijblijvend een afspraak of bel met onze specialisten voor een kosteloze website inventarisatie. Als we gaan samenwerken dat krijg je ook een panelonderzoek (t.w.v. € 499) van ons zodat je helder hebt hoe men de website ervaart.

Website inventarisatie

De technische inventarisatie die inzicht verschaft in techniek, linkstructuur en gebruik.

Google analytics

De optimale meettool voor inzicht op paginaniveau en gebruikscijfers.

Panelonderzoek

Een speciaal samengesteld panel die de website vakkundig maar objectief beoordeelt.

Meer weten over website analyse?

Wil jij weten hoe wij jou kunnen helpen met het analyseren van jouw website? Benieuwd welke analyses wij kunnen uitvoeren voor onze klanten? Neem dan contact met ons op via info@2xceed.nl of via 085 – 483 11 11.

 

Neem contact met ons op