Branding 2017-11-16T15:15:56+00:00

Branding

Branding is een definitie die veel gebruikt wordt en die op verschillende manieren kan worden uitgelegd. Het kan gaan over het merk, het logo, een slogan of om jezelf als individu neer te zetten. Ook binnen online marketing wordt de term vaak gebruikt om aan te geven welke marketingactiviteiten er toegepast worden rondom het brand. Een andere vaak gebruikte naam hiervoor is brand management.

Branden of brand management

We kunnen branding of brand management ook korter omschrijven. Samengevat: alle online en offline marketingactiviteiten die je onderneemt of ondernomen hebt. Met als doel jouw merk, je product, je naam of  jezelf zo te positioneren in de markt dat consumenten zich met het brand willen en kunnen identificeren. Uiteraard op een positieve manier.

Het is dan ook zeer belangrijk dat de acties die je onderneemt van tevoren goed zijn doordacht. Vervolgens dat deze altijd binnen een vastgesteld kader worden uitgevoerd. Het moet voor de consument altijd direct helder zijn. Zo dat de herkenning van het merk er snel is.

Met gemixte acties of boodschappen kun je verwarring bij de consument veroorzaken. Wat een negatieve invloed kan hebben op het merk. Een goed voorbeeld is een kledingmerk dat zich zo positioneert dat alles maatschappelijk verantwoord wordt geproduceerd. Vervolgens gaan ze wel een artikel verkopen wat gemaakt is door een bedrijf waar kinderarbeid voorkomt. Conclusie: niet handig!

Branding in de praktijk

Het is belangrijk dat iedereen die werkzaam of onderdeel is van het merk duidelijk weet wat de branding en gekozen strategie is. En die ook elke dag naleeft. Daarnaast moet deze gekozen strategie zowel online als offline worden nageleefd. Of het nu een social mediacampagne betreft. Of een folder met artikelen. Wellicht een kortingscoupon actie die per email verstuurd wordt. Alles moet de gekozen branding strategie uitademen.

Branding strategie

Heb jij al een vastgestelde strategie voor jouw merk? 2xCeed helpt jou graag bij het bepalen, vastleggen en naleven van de brandstrategie. Wij beschikken over de kennis en ervaring op zowel online marketing als offline marketing gebied.  Daarnaast werken we samen met de juiste partners om dit in goede banen te leiden. Wil je meer weten over branding en brand management? Neem dan gerust contact met ons op. Wij gaan graag met je in gesprek.

Meer informatie?

Wil je meer informatie over brand management? Neem dan direct contact op met 020 – 757 0800 of via onderstaand contactformulier.