Evenement BiteTheLemon

Here to Gain

Op donderdagavond 26 november werd het Here To Gain evenement georganiseerd door BiteTheLemon Marketing Services. Het doel van dit evenement was een interactieve sessie met hands-on tips over de samenwerking tussen sales en marketing. Samen met mijn collega hebben we dit Here to Gain evenement bezocht. Doel: om te kijken of er learnings uit te halen zijn voor 2xCeed.

Samenwerking tussen marketing en sales

Zoals wellicht bekend is een goede samenwerking tussen marketing en sales essentieel. Zeker voor het verkrijgen van gekwalificeerde leads, prospects, klanten en het behoud van je klanten. De praktijk is echter vaak anders. De samenwerking tussen sales en marketing is veelal gesplitst. Zo heeft iedere afdeling vaak een eigen management of budget. Hierdoor zijn de belangen op de afdeling niet toegespitst op de samenwerking tussen de afdelingen. Juist die samenwerking en hoe je dit tot stand kunt brengen was de leidraad van deze informatieve avond.

RABO Business Lounge

De avond vond plaats in de RABO Business Lounge van Almere City FC. Tijdens het Here To Gain evenement, kwam er onder het genot van een hapje en een drankje een boeiende line-up aan sprekers voorbij. Deze sprekers vertelden meer over het onderwerp en hoe je deze strategie binnen je organisatie kan toepassen.

De lezing van Prof. Dr. Henry Robben van Neyenrode was erg interessant, niet alleen vanwege de informatie uit zijn lezing, maar ook de manier van presenteren en overdragen aan het publiek. De kern van zijn boodschap was dat de samenwerking tussen marketing en sales heel belangrijk is, en dat je daarmee echt een vliegwieleffect kan creëren.

Tevens werd er nog gesproken over CRM systemen waarmee je ook de samenwerking tussen de verschillende afdelingen kunt verbeteren en kwamen er voorbeeld cases uit de praktijk voorbij. Deze cases zorgden voor de nodige interactie, altijd goed om op te zien hoe er gedacht wordt over de diverse onderwerpen en welke meningen er zijn.

De goed georganiseerde avond liep om 22:30 met een (netwerk) borrel ten einde, waarna we weer met genoeg denkvoer richting huis zijn gegaan.